Cursus: Corona-veilige klas en STEM

In te schrijven t.e.m. vr. 22 januari 2021 1 keer gegeven 1 sessie Kurt Dossche ma. 18 januari 2021 12:45

Luchtkwaliteit in je klas meten in de winterkoude maanden is dé gelegenheid om een mooi STEM-project op je school te realiseren.
We maken zelf een meettoestel om de luchtkwaliteit te meten op basis van een ARDUINO computertje en leren de achtergrond kennen van metingen van luchtkwaliteit.
Handigheid is mooi meegenomen, maar technische voorkennis is niet nodig.
Je moet niet kunnen programmeren want alle nodige software wordt door ons meegegeven.

Sessiegroep #1

Maximum aantal personen: 10

Sessie #1
Waar

Wanneer

ma. 25 januari 2021

U bent te laat om u in te schrijven.

Omschrijving sessies

Sessie #1

We maken zelf een meettoestel om de luchtkwaliteit te meten in de klas.
Ideaal materiaal om goedkoper dan de commerciële meettoestellen waarden te kunnen meten én je leerlingen actief te betrekken bij een corona-veilige klas.
Kostprijs van het toestel wat we maken is <200 euro. (alles inclusief)
We leren ook de achtergrond kennen van luchtkwaliteitsmeting op een bevattelijke manier voor leerlingen van de 2e en 3e graad basisonderwijs.