Cursus: Verbindend Communiceren

In te schrijven t.e.m. za. 10 november 2018 1 keer gegeven 1 sessie Kurt Dossche di. 23 oktober 2018 10:07 ma. 18 maart 2019 17:44

De heer Hedwig Berghmans neemt ons mee in de basisprincipes van verbindend communiceren. Je krijgt inzicht in de wijze waarop je verbindende communicatie - luisteren en spreken vanuit het hart - kan gebruiken in je dagelijkse klaspraktijk en met collega’s. Er wordt gefocust op Empathie voor jezelf en voor een ander. We zijn heel blij dat we de heer Berghmans konden strikken en deze voordracht voor jullie mogen organiseren.

Sessiegroep #1

Maximum aantal personen: 22

Sessie #1
Wanneer

ma. 19 november 2018

U bent te laat om u in te schrijven.

Omschrijving sessies

Sessie #1

Luisteren en spreken vanuit het hart’ leert je om verbindend (vanuit het hart) te communiceren met jezelf en met anderen. Het model is gebaseerd op het model ‘Geweldloze Communicatie’ van Marshall Rosenberg dat wereldwijd gebruikt wordt in de bedrijfswereld, de politieke wereld, het onderwijs, ... maar ook in persoonlijke relaties en bij het oplossen van conflicten.

Tijdens de basiscursus worden de basisprincipes van verbindend communiceren toegelicht en ingeoefend vanuit de belevingswereld van de deelnemers. Hierdoor ervaart men hoe op een efficiënte wijze te komen tot kwalitatieve ‘verbindingen’ met zichzelf en met anderen. Er wordt ook gewerkt met de 'dansmatten' "Empathie voor mezelf" en "Empathie voor de ander". De deelnemers gaan enthousiast naar huis, gevoed met het verlangen het aangeleerde toe te passen in eigen leven. Wie interesse heeft kan zich verder verrijken via een verdiepingscursus. In deze cursus wordt vooral gewerkt rond de schoonheid van de behoeftes en het uitoefenen van ware empathie (wat helemaal niet hetzelfde is als medelijden).

Er is een ruime gratis parking voor de zaal.

Leden en studenten lerarenopleiding betalen €0 (inbegrepen in lid- / inschrijvingsgeld)
Niet-leden betalen €20