Cursussen

Help

Een cursus bestaat uit één of meerdere sessies. Deze sessies hebben elk een locatie, datum, tijd van aanvang en eindtijd.
Een bepaalde cursus kan meerdere keren gegeven worden, d.w.z. dat u kunt kiezen bij welke groep u aansluit.
Elke groep krijgt dezelfde sessies, maar op verschillende data en tijdstippen.

Bookwidgets - Gevorderden - online sessie

ma. 27 april 2020 16:30 - 17:30
In te schrijven t.e.m. zo. 26 april 2020 1 keer gegeven 1 sessie Kurt Dossche

Of het nu gaat om kleine oefeningen als aanvulling op het handboek, volledige lessen of uitgebreide WebQuests, met BookWidgets heb je eindelijk de tools in handen om onderwijs op maat te leveren. Is Bookwidgets nieuw voor jou, dan is deze webinar een ideale springplank om snel aan de slag te kunnen. Je leert heel concreet hoe je interactive oefeningen en automatisch verbeterde opdrachten kan maken.
Vervolgcursus

Bookwidgets - Beginners/basis - online cursus

do. 23 april 2020 16:30 - 17:30
In te schrijven t.e.m. wo. 22 april 2020 1 keer gegeven 1 sessie Kurt Dossche

Eenvoudig instructievideo’s maken - Online sessie

ma. 20 april 2020 19:30 - 20:30
In te schrijven t.e.m. zo. 19 april 2020 1 keer gegeven 1 sessie Kurt Dossche

De coronacrisis heeft in een klap van afstandsonderwijs prioriteit nummer 1 gemaakt. Naast live sessies zijn vooraf opgenomen video’s een zeer goed alternatief. Voor de leerlingen zijn ze steeds te herbekijken, voor de leraar zijn ze vaak te hergebruiken. En het beste: om ze zelf te maken hoef je heus geen digitale wizkid te zijn!

In deze webinar leer je om via de ingebouwde apps en de schermopnamefunctie op je iPad of Mac eenvoudige en duidelijke instructievideo’s te maken. Met enkele duidelijke tips en tricks kan je daarna meteen zelf aan de slag!

Sharepoint inrichten voor pre-teaching

di. 14 april 2020 08:30 - 11:00
In te schrijven t.e.m. ma. 13 april 2020 1 keer gegeven 1 sessie Kurt Dossche

Je hebt Office 365 op school
Je wil je leerlingen op een makkelijke manier laten werken in Sharepoint.
Leer je sharepointomgeving op te zetten zodat leerlingen van de lagere school gemakkelijk kunnen werken met de lessen die leerkrachten klaarzetten.

Cursus: Pré-Teaching : makkelijk en overzichtelijke documenten - online cursus

vr. 10 april 2020 13:00 - 15:30
In te schrijven t.e.m. do. 9 april 2020 1 keer gegeven 1 sessie Kurt Dossche

Herneming van maandag 6 april.

Je wil op een makkelijke en veilige manier voor je leerkrachten documenten, lessen, werkblaadjes, instructievideo's, .... tot bij de leerlingen brengen.
In deze cursus leer je mappenstructuren op te zetten binnen de veilige omgeving van O365 waarbinnen leerkrachten en leerlingen veilig kunnen werken tijdens de beperkende maatregelen van corona-lockdown.
Deze structuren kunnen verder gebruikt worden om bij heropstart alles te blijven volgen en zelfs te gebruiken nadien in je lessen.
Deze sessie is on-line. Na inschrijving ontvangt u een mail met sessiecode.

Pre-teaching bordlessen opnemen

vr. 10 april 2020 10:00 - 11:00
In te schrijven t.e.m. do. 9 april 2020 1 keer gegeven 1 sessie Kurt Dossche

Je moet plots les geven "op afstand"
Je hebt je bordlessen klaar
Hoe breng je op een gemakklijke manier je leerinhouden naar je leerlingen die thuis zitten ?

instructiefilmpjes maken met gratis software - online sessie

ma. 6 april 2020 13:00 - 15:00
In te schrijven t.e.m. vr. 3 april 2020 1 keer gegeven 1 sessie Kurt Dossche

Je lessen opnemen in een filmpje om korte instructiemomenten te kunnen maken voor je leerlingen.

Pré-Teaching : makkelijk en overzichtelijke documenten - online cursus

ma. 6 april 2020 09:00 - 11:30
In te schrijven t.e.m. vr. 3 april 2020 1 keer gegeven 1 sessie Kurt Dossche

Deze sessie is on-line. Na inschrijving ontvangt u een mail met sessiecode.

internet-veilig / Cybergevaar

do. 26 maart 2020 20:00 - 22:00
In te schrijven t.e.m. wo. 11 maart 2020 1 keer gegeven 1 sessie Kurt Dossche

Dhr. Eddy Willems, directeur EICAR, AMTSA, LSEC
 en Internationaal expert security en cybermisdaad,
neemt ons mee hoe we als gewone burger onze computers, tablets en telefoons kunnen beschermen tegen hacking. We willen geen geblokkeerde computers (zoals op de school of bedrijf) en onze centen horen op onze eigen rekenening, niet op die van cybercriminelen.

Eerste hulp op school

wo. 25 september 2019 18:30 - 21:30
In te schrijven t.e.m. vr. 20 september 2019 1 keer gegeven 1 sessie Kurt Dossche

Een valpartij op de speelplaats, een plots flauwvallen of bloedneus ?
AED op school ? Wat doen we ?
In deze cursus leer je goed te reageren op onverwachte situaties.
Wat kan ik doen in afwachting van hulpdiensten
Hoe bescherm ik mezelf, de gewonde en de omgeving
Wat doe ik met een AED ?
Doelgroep: leerkrachten basisonderwijs

iPads uitrollen in je school

• wo. 3 juli 2019 08:30 - 12:00
  • wo. 3 juli 2019 13:00 - 17:30
In te schrijven t.e.m. ma. 1 juli 2019 1 keer gegeven 2 sessies Kurt Dossche

Begeleiding aankoopprocedure binnen DEP-programma.
Begeleiding aanvraag nodige documenten DEP en ASM
Opzetten beheersconsole.
Installatie van de beheersconsole op eigen Apple-computer
Configuratie van de beheersconsole